Direktlänk till inlägg 7 november 2008

I don't care if Monday's blue...cause Friday I'm in love

Av Stefan - 7 november 2008 17:53

Det var måndag och jag kände mig blå

en klagan känns så mycket mer motiverad då

idag är fredag och en helt annan dag

fylld med betydligt mer välbehag


för visst är det en fråga om tid

den man inte har när själen är i frid

men när den gör uppror är en annan sak

då vill man direkt sjunga ut att här är ett vrak


morrisey med en björk i fickan och ledsen gitarr

eller reggae med hängmatta och fet cigarr

nu har jag slutat klunka thinner

botaniserar bland hyllan med fina viner


igår var här middag i sällskap med en ung mö

skydd i latex hindrade mig att så ett frö

ikväll kommer sällskap ifrån sthlm

att få ihop slutklämmen börjar bli något bråttom


men vi kan väl säga som så för dom som hör på

att blå är en färg som kan komma och kan gå

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan - 1 maj 2009 19:54

Kort anekdot angående Promoes turnépremiär i Västerås för ett tag sen. När jag parkerar bilen utanför huset ser jag förre medlemmen Cosmic komma dragandes med en dvd-box, troligen en trilogi för den såg köttig ut. Han såg inte helt nöjd ut, det gör h...

Av Stefan - 1 maj 2009 19:35

Tänkte bjuda på några av de tyngaste låtarna idag. De som alltid halkar på när promillegränsen är på väg ikapp decibelnivån. De har nåt mer gemensamt. Gungande tunga rätt monotona beat. Enkelt att hålla reda..stomp stomp.   ...

Av Stefan - 26 mars 2009 23:39

När jag skrev här senast var det november, det var morrissey, det var depression, det var flottiga kartonger med spår av mögel synligt för andra än SKL. Nu ger jag inte mycket för folk som härstammar från Linköping men det är ett helt annat inlägg oc...

Av Stefan - 28 november 2008 02:04

Från Anders: "De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämn...

Av Stefan - 25 november 2008 16:10

Prince of Persia says: vad tror du om matcherna ikv då brushan? Stefan says: kryss fii fan har inte kolla tabelläget idag slår motivationklass arsenal smiskar ass alalfall, odm har nåt att lira för villareal man u---givet kryss Prin...

Ovido - Quiz & Flashcards