Alla inlägg den 28 november 2008

Av Stefan - 28 november 2008 02:04

Från Anders: "De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar."


1. Anledningen med en sån här lista är väl att få ur sig sju saker om sig själv som är sådär lite lagom roliga eller spännande. Någonstans mellan de sju dödssynderna och sju sorters kakor i seriositet. Men det kan jag tycka är lite kul när jag ändå inte kan sova (fast jag borde tycka att det är lite pretantiöst också).


2. Ogillar verkligen ljudet av kartonger som viks ihop. Under mina sommarjobbande dagar på ICA-lagret var detta ett stort problem. Försökte hålla axeln för ena örat och sjunga något samtidigt som jag skulle göra detta, på ackord...


3. Om jag skulle välja en kaka blir det morotskaka. Tycker att juryn också får omnämna kolakaka och nån syltkaka mamma gör som är sjukt god.


4. På gränsen till frosseri i det senaste men den dödssynd jag är närmast i mina ögon är lättja ("Det måste finnas mera än att bara vara, när inget engagerar en"). Omnämnande även här och fyller på med vällust (How you doin' ...?) och högmod (Denna lista, min blogg mm) .


5. Är periodare av stora mått, gäller det mesta. Exempel är att jag numer har koll på större delen av världseliten i cykel och snooker. Ett annat är att jag kommer på ungefär fem "lysande" företagsideér i veckan men inget blir nånsin av. 


6. Ser fram emot premiären av På Spåret imorgon.


7. Önksar mest av allt just nu att min bror blir frisk.


Har verkligen inte sju bloggvänner. Men jag skickar passningen till de sju små dvärgarna och hopppas att dom kankse har nåt nytt och fräscht att komma med..

Ovido - Quiz & Flashcards