Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Mäklarbrickans undergång..

Av Stefan - 23 oktober 2008 21:26

Senaste dagarna har det dykt upp flera snyftreportage med hästsvanskäcka, "Vem-har-bajsat-på-dig?"-mäklare. De står i centrum som några vi borde tycka synd om i dessa tider och jag vet inte om det bara är jag men har sjukt svårt för någon som helst sympati. Anledingen till att vi ska tycka synd om dom är som följer; de måste jobba mycket hårdare. Dom måste alltså nu för första gången på 15 år försöka göra det folk betalar för att dom ska göra. När man hör grejer som detta vet man ju inte om det är sant eller en sketch från killinggänget...


"Vi måste jobba mycket hårdare nu, det är knappt några som kommer på visningarna. Det är till och med möjligt att få privatvisning  nu,  ja vi nästan ber om det"

Ja jävlar vilken misär. Nu räcker det in att trycka upp en färgglad broschyr och dra ur sig några slitna klyschor som "..genomgående parkett. Den perfekta planlösningen tar dig genom en välkomnade hall, öppnar upp mot ett salslikt vardagsrum som vetter mot sjönära oas". Att den sjönära oasen är en sumpmark som leder till en gyttjegrop där dom dumpar kärnbränsle är det liskom ingen som brytt sig om. Det har ändå varit lika många skor i hallen på visningarna som på ett FF-party när de flesta hade moppemusche och det faktiskt kalaldes moppe och inte scooter.


Efter det vanliga skitsnacket att "köparen drog sig ur och affären är inte avslutad" (det sa jag när jag höll på att sätta på din fru också) för att kolla taket så blir det nåt samtal till von Riddarbyxa och fru Sparrestjärt och affären är klar. Några sköna millar har rullat genom mäklarens procentsbaserade provisionsmaskin och alla är glada och blåsta.


Det är verkligen synd om mäklaren. Här sitter dom med något att sälja, en annan är intresserad av att köpa och dom måste gå ut för att visa vad dom har. Jag tycker det är för djävligt.



 
 
Med en kniv!

Med en kniv!

24 oktober 2008 00:30

Så sent som igår reagerade jag på att nån lipig mäklarnisse stod och bligare tårögt ut genom ett fönster med bildtexten "Det kommer nog ingen idag, suckar Åke Stek" i nån stockholmsk stadsdelstidning. Och jag min idiot som trodde att det kanske i första hand var synd om dom som inte fick sålt sitt hus i det här fallet...
Kul inlägg i en bra och välformulerad blogg!

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan - 1 maj 2009 19:54

Kort anekdot angående Promoes turnépremiär i Västerås för ett tag sen. När jag parkerar bilen utanför huset ser jag förre medlemmen Cosmic komma dragandes med en dvd-box, troligen en trilogi för den såg köttig ut. Han såg inte helt nöjd ut, det gör h...

Av Stefan - 1 maj 2009 19:35

Tänkte bjuda på några av de tyngaste låtarna idag. De som alltid halkar på när promillegränsen är på väg ikapp decibelnivån. De har nåt mer gemensamt. Gungande tunga rätt monotona beat. Enkelt att hålla reda..stomp stomp.   ...

Av Stefan - 26 mars 2009 23:39

När jag skrev här senast var det november, det var morrissey, det var depression, det var flottiga kartonger med spår av mögel synligt för andra än SKL. Nu ger jag inte mycket för folk som härstammar från Linköping men det är ett helt annat inlägg oc...

Av Stefan - 28 november 2008 02:04

Från Anders: "De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämn...

Av Stefan - 25 november 2008 16:10

Prince of Persia says: vad tror du om matcherna ikv då brushan? Stefan says: kryss fii fan har inte kolla tabelläget idag slår motivationklass arsenal smiskar ass alalfall, odm har nåt att lira för villareal man u---givet kryss Prin...

Ovido - Quiz & Flashcards