Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Stefan - 16 oktober 2008 09:44

Den andra bekräftade härdsmältan efter Tjernobyl är här. Tjernobyl betyder svartvit på ryska och det känns mer passande än någonsin. Till att börja med har min uråldriga tv börjat göra som den vill, stänger av sig själv när den käner för det men slår på när den vilat några sekunder. Powernap har man ju hört talas om men detta var första gången för en tv.


Efter helgen med bröder på besök har jag dessutom fått in virus på min laptop, jag har starka misstankar om att jag inte är skyldig till min dators ohälsa utan att nåt elakt installerats när jag lånat ut den. Spelar väl mindre roll egentligen men lite surt att man inte ens får förstöra själv. Till saken hör att jag har ett föråldrat spanskt antivirusprogram, det är ju förstås inte lysande om man det enda man kan på spanska är "fresa con nata", la piscina och "una cerveza". Så när programmet började bomba mig med uttryck på spanska klickade jag lite på bingomanér men tydligen var det helt fel rosa bingopluppar jag kom åt. Nu är det allvarligt systemfel och jag måste sätta igång en räddningsaktion, vi kan kalla den Willy.


Alla goda ting är tre och det stämmer visst för onda med. Mitt stationära monster till dator lider av liknande symptom som teven. Den slår av sig själv lite då och då och efter att jag bytt nätaggregat utan framgång lutar det nu åt at det är hårddsiken som håller på att sjunga sin sista sång. Vi kan väl kalla den räddningsaktionen Billy.


Det värsta är att jag befarar att jag inte kommer ha lika många bilder och andra saker jag vill ha kvar efter Willy och Billy. Men önska mig lycka till nu, det kan jag behöva i min kamp mot det okända.



Av Stefan - 16 oktober 2008 09:35

Det finns alltid ett sätt att lura sportsbettingsidor, det är att göra precis som jag gjorde igår. Köra lite omvänd psykologi innan. Fast jag vet att det egentligen bara är ett uppskov så de kan blåsa mig ännumer senare och samtidigt har dom ju fått ut smygreklam att det faktiskt går att vinna.


Jag är van och luttrad men är ändå nöjd med att jag hittat formeln för att vinna om än tillfälligt. Steg 1 är avklarat, av hur många vet jag inte men jag tror det är endel och förmodligen mycket svårare än omvänd psykologi. Nu ska jag ägna ett tag åt att fundera på hur jag måste angripa dom andra stegen, vill ju inte snubbla när man nästan är uppe...


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards