Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Stefan - 23 oktober 2008 21:26

Senaste dagarna har det dykt upp flera snyftreportage med hästsvanskäcka, "Vem-har-bajsat-på-dig?"-mäklare. De står i centrum som några vi borde tycka synd om i dessa tider och jag vet inte om det bara är jag men har sjukt svårt för någon som helst sympati. Anledingen till att vi ska tycka synd om dom är som följer; de måste jobba mycket hårdare. Dom måste alltså nu för första gången på 15 år försöka göra det folk betalar för att dom ska göra. När man hör grejer som detta vet man ju inte om det är sant eller en sketch från killinggänget...


"Vi måste jobba mycket hårdare nu, det är knappt några som kommer på visningarna. Det är till och med möjligt att få privatvisning  nu,  ja vi nästan ber om det"

Ja jävlar vilken misär. Nu räcker det in att trycka upp en färgglad broschyr och dra ur sig några slitna klyschor som "..genomgående parkett. Den perfekta planlösningen tar dig genom en välkomnade hall, öppnar upp mot ett salslikt vardagsrum som vetter mot sjönära oas". Att den sjönära oasen är en sumpmark som leder till en gyttjegrop där dom dumpar kärnbränsle är det liskom ingen som brytt sig om. Det har ändå varit lika många skor i hallen på visningarna som på ett FF-party när de flesta hade moppemusche och det faktiskt kalaldes moppe och inte scooter.


Efter det vanliga skitsnacket att "köparen drog sig ur och affären är inte avslutad" (det sa jag när jag höll på att sätta på din fru också) för att kolla taket så blir det nåt samtal till von Riddarbyxa och fru Sparrestjärt och affären är klar. Några sköna millar har rullat genom mäklarens procentsbaserade provisionsmaskin och alla är glada och blåsta.


Det är verkligen synd om mäklaren. Här sitter dom med något att sälja, en annan är intresserad av att köpa och dom måste gå ut för att visa vad dom har. Jag tycker det är för djävligt.



Av Stefan - 23 oktober 2008 14:28

Ja vad ska man säga om denna brygd. Om julen i sig är en ständig kompromiss av vart man ska vara, när, varför och varför inte så är det ingen som helst kompromiss på smaken i en välkyld Apotekarnes.


I år önskar jag mig en back julmust och en skidresa till alperna med UCPA och mycket pudersnö.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards