Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Stefan - 20 oktober 2008 20:15

Diskhon är fylld med uppsvällda citroner från helgens hästgroggar med GT. Berget med disk verkar till skillnad från isbergen bara växa. Ligger i alldeles för gamla och besudlade lakan och kollar på en ben and jerrys som innehöll socker och fett, även döpt till Chocolate Fudge Brownie. Trötta ögon som verkar vilja krypa längre in i sina hålor. Dygnsrytmen är total katastrof efter två sena nätter eller tidiga morgnar. Det måste bli bot och bättring, har funderat i en dryg timme på att gå och bada för att starta en ny mer positiv process. Men problemet är väl just att när allt blivit sunkigt runt omkring en drabbas man av en oförmåga att göra något annat än att sjunka djupare in i tillståndet.


Samtidigt undrar jag om det inte bara kan få vara så nån gång då. Har själv kommit på mig själv med att torka bort minsta droppe till och med under diskstället. Gör normala människor det? För att några sekunder senare ha hittat ett odiskat vattenglas bredvid sängen...och ny torkning...under diskstället. Tvättar händerna men fan nu blev det ju blött igen runt kranen. Det sortens beteende känns ju inte heller helt ok. Problemet är att dessa två beteenden inte verkar kunna leva sida vid sida. Antingen är allt städat och fixat till minsta lerfläck på skon, på sulan. Eller så tappar man lusten och beställer hämtpizza med bearnaise och sitter som en zombie och glor på nån jävla tomte som tydligen kallas idol precis som stora delar av den pantade mänsligheten. Ja just jävlar, flaskor och tomburkarna har flyttat ut på balkongen i nåt slags försök att mildra dekadensen.


Under tiden detta tog har jag så gott som bestämt mig för att försöka göra ett försök att förena dessa två stadier. Ska ta mig ett bad och byta lakan men äta nåt onyttigt. Såklart mest för att jag inte orkar laga mat idag men även för att prova min teori. 


Tända ljus och ett varmt bad måste väl kunna få fart på min sargade lekamen. Appropå den förresten. Jag inbillar mig att det kanske hjälper om jag skriver nåt här. Kommande två veckor ska bli en orgie i träning. Och ska vi säga max en utekväll närmsta två veckorna, ja det gör vi!


Citatet i rubriken är hämtat från Sågade Godbitar med Just D.

Av Stefan - 20 oktober 2008 12:38

Lunchdags hos mig, kom att tänka på fredagens afterwork med tacobuffé. Måste säga att jag var sjukt tveksam till upplägget innan jag gick på denna bufféernas motsvarighet till tjurrusningen i Pamplona. Efter 45 minuter i kö var horden uppretad och kämpasugen (fråga mig inte varför jag stod kvar). Väl inne på arenan tog det ungefär 7 minuter innan jag insåg att det här håller fan inte. Redigt packat med folk, de flesta redigt packade. Maten var slut, mitt tålamod med. Sa adjö till mina vänner och gick till ett annat ställe med gott om plats i baren och gott om öl i kranen. På samma sätt var det gott med lite nötter ur skålen så det fick stilla den värsta hungern. Det var ett glas förresten, ingen skål. Ett sånt som man kan få en cosmopolitan ur men det ville jag inte ha utan det blev ett glas rött och vi som satt där gjorde det enda rätta. Blev djupare och djupare precis som ytan i vinglaset.


Så efter förutgångshäng i en bar och efter att vart på utestället självt var det med denna bakåfram logik givetvis dags för middag. En enkel men ack så god vedugnsbakad pizza med två vänner på en  folktom del av restaurangen kanske låter lite trist. Men det var det inte, gillar såna middagar bättre än andra mer hippa ställen där man mest troligt vrider huvet ur led för att få syn på nån jättesöt servitris. Nu kunde vi ju fortsätta vårt snack och efter många diskussioner och två espresso senare var det såklart dags med förfest.


Mötte upp med vännerna från afterworken, vi stod ju ändå i kö tillsamans. De hade allafall fått i sig lite mat efter ett tag men var väl inte helt nöjda så jag var desto mer nöjd med mitt beslut.  Fyra grabbar som spelar badminton ihop och en söt tjej i soffan, stackars tjej. Blev mycket snack om stoppbollar men jag försökte mixa upp det så gott jag kunde. Om det var för att vara trevlig eller för att inleda nån slags flirt har jag inte riktigt kommit fram till än.


Skön kväll, ska nog testa detta omvända koncept nån mer gång men tar givetvis bort första delen.


Note to self: aldrig mer tacobuffé och afterwork i samma påse



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards